فروشندگان حرفه ای 7 باور طلایی دارند

افراد زیادی این سوال را دارند که برای اینکه فروشنده موفقی شویم باید چه کار کنیم؟ با مطالعه زندگی افراد موفق به این نتیجه می رسیم که فقط یک چیز در فروش اهمیت بالایی دارد و آن «اعتقاد» است. باور مردم درباره خودشان، زندگی، جهان یا هر چیز دیگری تقریبا بر روی همه رفتارهای آنها تاثیرگذار است.
هفت باور مهم یک نیروی فروش خوب را که بر روند فروش در شرکت ها و صنایع مختلف تاثیرگذار است، در اینجا می خوانید:

بازسازی ظروف تفلون

1 - روحیه کارآفرینی دارند

این افراد چه در یک مرکز تلفنی کار کنند یا مسئول یک معامله میلیارد تومانی باشند، فکر می کنند کار برای خودشان است. نیازی نیست که یک حرف یا دستور را دو بار به آنها بگویید. خودشان می دانند باید چه کار بکنند؛ به هیچ گونه تلنگر یا محرک خارجی نیاز ندارند.


2 - قوانین را به درستی اجرا می کنند

آنها بر این باورند که اجرای درست قوانین راه حل رسیدن به نتیجه ایده آل است. فعالیت های صحیح از جمله بررسی، برقراری ارتباطات، اعتمادسازی، تحلیل نیازها، ارائه، مذاکره، بستن معامله، پیگیری و ... را به روشی صحیح اجرا کنند. فرآیند فروش اتفاقی نیست بلکه از طریق طی کردن یکسری مراحل و وظایف منطقی اتفاق می افتد. با در اختیار داشتن منابع و استعدادهای در دسترس به موفقیت می رسید.

3 - ارزش مشتری را در نظر می گیرند

آنها بر این باورند هر فرد از منشی گرفته تا مهندس، از راننده کامیون تا مدیرعامل شرکت، دارای ارزش ذاتی است. افراد فقط عنوان و سمت نیستند؛ آدمند. پدر، مادر، دوست، خواهر، برادر، هوادار تیم های مختلف ورزشی یا فیلم های سینمایی هستند.
برخی دوست دارند زیاد به مسافرت بروند و برخی هم دوست دارند تنها زندگی کنند. برخی زندگی شخصی خوبی دارند و برخی نه. دوست داشتن بعضی ها آسان است و تحمل برخی از آنها سخت اما با اینهمه، همه آنها ارزش والای انسانی دارند و فروشندگان حرفه ای ارزش تک تک مشتریان شان را می دانند.


4 - انگیزه هدفمند دارند

تمام عملکردهای فروشندگان حرفه ای معنادار و هدفمند است. درست است که پول، محرک و عامل ایجاد انگیزه مهمی است اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که: «محرک پول در راستای رسیدن به چه هدفی مهم است؟»
فروشندگان حرفه ای می دانند چرا می خواهند پول دربیاورند. هدف پول درآوردن افراد مختلف نیز متفاوت است؛ تامین مالی خانواده، تامین امنیت، حفظ یک شیوه زندگی خاص یا مراقبت از پدر و مادر در زمان سالخوردگی از اهداف افراد برای پول درآوردن است.
آنها همچنین از این موضوع آگاه هستند که عملکرد مثبت آنها بر سایر کسب و کارها، اقتصاد و جامعه تاثیرگذار است و به همین دلیل برای تحقق اهداف مهمی نهایت تلاش خود را می کنند.


5 - باور دارند که پیروز می شوند

آنها یقین دارند که هر طور شده پیروز میدان خواهند بود. نه تنها تصمیم و اراده پیروزی را دارند، بلکه به خودشان «باور» دارند که پیروز می شوند و به راحتی موانع را تبدیل به فرصت هایی برای رشد و پیروزی می کنند.


6 - پشتیبان های خوبی دارند

آنها معتقدند که یک سیستم پشتیبانی سالم - به طور معمول اعضای خانواده، دوستان، و یک مربی - برای ثبات واقعی ضروری است. برخی نیروهای فروش خوب در طی یک دوره طولانی فرسوده می شوند یا انگیزه خود را از دست می دهند. ارتباطات مستحکم آنها با اعضای خانواده و دوستان نزدیک، باعث می شود که آنها حتی در موقعیت های سخت موفق شوند و انگیزه های خود را به مدتی طولانی حفظ کنند. آنها زمان و تلاش خود را برای غنی سازی این روابط به عنوان بخشی از زندگی روزانه خود صرف می کنند.



7 - «نه» گفتن را بلد هستند

به قدرت کلمه «نه» باور دارند. معمولا انتظار می رود افرادی که توانایی و عملکرد بالایی دارند، کارهای بیشتری را انجام دهند. آنها افرادی موفق هستند و مردم جذب شان می شوند و می خواهند از مهارت و تخصص آنها بهره ببرند. با اینحال فروشندگان حرفه ای از اولویت ها و محدودیت های خود آگاه هستند.
آنها بهترین وقت خود را با خانواده و کسانی که دوستشان دارند می گذرانند و زمان خود را برای انجام کارهای مهم صرف می کنند. دقیقا می دانند که چگونه با احترام و قدردانی به مشتریان یا حتی به رییس شان «نه» بگویند. می دانند که باید چه عملکردی داشته باشند و از هر عاملی که کنترل آنها را از انجام اولویت هایشان خارج کند، دوری می کنند.
بودن در کنار نیروهای فروش به شما درس های بیشتری از خواندن ده ها کتاب درباره فروش و شرکت در سمینارهای مختلف می آموزد. شاهد عملکرد و کار یک فروشنده حرفه ای بودن مانند تماشای نقش آفرینی یک بازیگر یا دیدن یک خواننده است که بهترین اجرای خود را به نمایش می گذارد.
کمی وقت بگذارید و از خودتان بپرسید: «من به چه چیزی اعتقاد واقعی دارم؟» پاسخ خودتان را با باورهای رایج فروشندگان حرفه ای مقایسه کنید و ببینید که آیا به نظر خودتان می توانید در این مسیر پیشرفت کنید.


منبع : ماهنامه بازاریاب بازارساز

صندلی خودرو
مطلب قبلینکته هایی مهم در داشتن رابطه کاری با پدرزن
مطلب بعدیچگونه در آخر ماه کفگیرمان به ته دیگ نخورد؟
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه