درباره
تماس
همه مطالب
خانه
سبک زندگی
تناسب و زیبایی
5 رازی که آرایشگرِتان به شما نمی گوید
بازدید:
431
تناسب و زیبایی
صادقی
حبیب اعلایی (Habib Alaei)، آرایشگر ایرانیِ بزرگشدهی آلمان و مقیم اوواهو (O’ahu) -یکی از جزایر ایالات هاوایی در آمریکا- از باتجربهترینها, در زمینهی کاری خود است. مادر او صاحب مدرسه و سالن آرایشی بود که با منزل خانوادگی در یک ساختمان بوده است. حبیب به معنای واقعی، در آن آرایشگاه بزرگ شده است. او اولین تجربهی آرایشگری خود را، در سن ۱۲ سالگی به خاطر دارد. او چند دهه پیش به ایالات متحده مهاجرت کرده و در سراسر آن کشور به آرایش، پیرایش و غیره، پرداخت.
امروزه، استودیوی آرایشگری حبیب، که بسیار هم نامدار است، واقع در شهر هانولولو (Honolulu) از محبوبترین سالنهای کل ایالت هاوایی میباشد. لیست مشتریان شخصی خود او که شامل سلبریتیها، تجٌار معروف و حتی مردم عادی میباشد، از ۳۵۰ نام تشکیل شدهاست، از این رقم بیشتر، کسانی میباشند که تقاضای وقت ملاقات از او را دارند. او در کاری که انجام میدهد، بسیار مهارت دارد و با اسم و رسمی که از خود درست کردهاست، به دروغگفتن به کسانی که به او مراجعه میکنند، نیازی ندارد.
حبیب 5 رازی که بین آرایشگرها رایج میباشد را، با ما به اشتراک گذاشته، که ما آنها را در متن زیر آوردهایم.
1 - آرایشگرها، پول زیادی از محصولاتی که به شما پیشنهاد میکنند، در میآورند
حبیب میگوید: "خیلی از سالنهای زیبایی، به همان مقداری که از سرویس اصلیشان در میآورند، از فروش محصولاتشان سود میکنند. آرایشگرها اکثراً مجبور به این کار میشوند زیرا درآمدشان تنها بستگی به اجناس پرطرفدار دارد. اما باور من با آنها فرق دارد."
حبیب آرایشگر کم هزینهای برای گرفتن قرار ملاقات نیست، او همان مقدار که از مهارت کار خود اطمینان دارد، از مشتریانش حقالسرویس میگیرد. در مقابل، مشتریان او میدانند که او هرگز سعی نمیکند به آنها دروغ بگوید و محصولاتی که نیاز ندارند را به آنها معرفی کند. این به این معنا نیست که حبیب مشتریان خود را به استفاده از محصولات درجه ۱ وادار نمیکند، به این معناست که او درآمد خود را به سفارش دادن و فروش رساندن آن محصولات، محدود نمیکند.
او اینگونه اضافه میکند که : "مشتریان من میدانند که وقتی محصولی را معرفی میکنم یا محلی را برای خرید به آنها توصیه میکنم، به این دلیل است که آنها میدانند در ظاهرشان بسیار تاثیر میگذارد و وقتی که این تاثیر را حس میکنند، برای ارتقاء ظاهرشان دوباره به پیش من، خواهندآمد."
پس وقتی که آرایشگری سعی دارد شما را به سمت محصولاتی هدایت کند، با احتیاط تصمیم بگیرید. مخصوصاً هنگامی که در ازای خرید آن محصولات، به شما تخیف بدهد.
2 - اینکه ندانید میخواهید با موهایتان چکار کنید باعث اذیت شدن آرایشگرتان میشود… به اندازهی وقتی که پیشنهادات او را قبول نمیکنید
یک آرایشگر حرفهای، تلفیقی از هنرمند، روانشناس و یک دلال حرفهای است. او میتواند با تنها یک قیچی و اتوی مو، حالت روحی، ظاهر و تصویری که از خود دارید را تغییر دهد. ولی او نمیتواند ذهن شما را بخواند.
حبیب در این باره میگوید: "هیچوقت به آرایشگرتان نگویید هر جور که دوست دارد موهایتان را درآورد، نتیجهاش راضی کننده نخواهد بود. زیرا همهی انسانها تصویری از آن سیمایی که دوست دارند دیده شوند، دارند و اگر با آرایشگرتان ارتباط برقرار نکنید، او باید این تصویر را حدس بزند."
آرایشگرهای حرفهای به اندازهی کافی سرشان شلوغ هست و حوصلهی بازی حدس و گمان را ندارند. در قرار ملاقات بعدیتان یک عکس از مدل مویی که خوشتان میآید را به آرایشگرتان نشان دهید. آن عکس شروع خوبی برای کار است، همچنین، شیفتهی دقیقاً همان رنگ و همان مدل مو نشوید.
حبیب میگوید: "موی سر به اندازهی آدمی که بر سرش قرار دارد، منحصر به فرد است. رشد و نازکی و زبری مو، میتواند باعث شود بعضی پیرایشها به موهایتان نشیند."
رنگ مو نیز بسیار کار را پیچیدهتر میکند. حبیب اعتقاد دارد که رنگ مو و رنگ پوست باید همخوان باشند. اگر یک فرد مو مشکی با رنگ پوست زیتونی، از آرایشگر، موی بلوند بخواهد، باید بداند که این کار ظاهر او را رنگ پریده میکند. همچنین به کسی با پوست زرد رنگ که موی بلوند دارد و رنگ موی گرمتری بخواهد، باید اخطار داد که جالب از آب در نخواهد آمد!
شما برای آرایشگرتان، که در کارش حرفهای است، تبلیغ سیار بحساب میآیید. اگر بابت چیزی به شما اخطار میدهد به این دلیل است که میخواهد خوب جلوه داد هشوید.
3 - اشکالی ندارد که از محصولات ارزانی که خودتان تهیه کردهاید، مابین جلسات طولانی و هزینهبردار رنگ کردن، استفاده کنید
چیزی که آرایشگرها از مشتریان پول خرج کن بیشتر دوست دارند، مشتریانی هستند که تعدادی موی سفید درآوردهاند. از آنجایی که سرویس رنگ کردن مو بسیار درآمد زاست، کافی است تنها یک دفعه به خاطر پوشاندن چند تار موی سفید، موهایتان را رنگ کنید تا معتاد این عادت شوید. چند تار موی سفید شده بین موهای عادی اتفاق اذیت کنندهایست، و از آنجایی که این تعداد موی سفید شده به مرور زمان بیشتر میشوند، لذا جلسات رنگآمیزی موها هم، رفته رفته بیشتر میشوند.
این مقوله برای مشتریان، هم از لحاظ زمانی و هم مالی، میتواند هزینه بردار باشد. حبیب میگوید: "مشتریان من افراد مشغولی هستند و آنها نمیتوانند که دو الی چهار هفته یکبار، برای این کار پیش من بیایند. من خوشحال میشوم که برای پوشاندن آن مقدار موی سفیدی که محصولات خودشان نمیتواند پوشش دهد، پیش من بیایند."
آرایشگرهایی که پول شما را بیشتر از رضایتتان میخواهند، استفاده کردن از محصولات خریداری شده توسط شخص خودتان را رد میکنند. اما به حرف آنها گوش نکنید، آرایشگری را انتخاب کنید که به وفاداری شما بیشتر از جیبتان توجه کند.
4- یک آرایشگر مشتریان خوش برخوردتر را در اولویت قرار میدهد
اکنون که بحث از وفاداری شد، لازم است بدانید که این حس میتواند دوطرفه نیز باشد. مشتریانی که خوشبرخوردتر، مودبتر و قدردانتر باشند، بیشتر شانس این را دارند که قرار ملافاتهای دقیقه ۹۰ی و سرویسهای رایگان نصیبشان شود، تا کسانی که دیر، سر جلسات خود حاضر شده یا بداخلاق باشند.
توضیحات حبیب در این باره اینگونه است: "هنگام اولین تماسی که برای درخواست قرار ملاقات حاصل میکنید، به آرایشگر بگویید که چهکسی او را به شما معرفی کرده است، این کار در لحظه باعث میشود که آرایشگرتان با شما ارتباط برقرار کند و مکالمهی خوبی داشتهباشید."
"هیچوقت در تماس اول با آرایشگرتان راجع به هزینهی جلسات آرایشگری سوال نپرسید، احتمال اینکه حتی وقت ملاقات از سوی یک متخصص نامدار به شما پیشنهاد داده شود کم است. اگر هزینه، برای شما یک مسئلهی مهم است، به شما توصیه میکنم که به آرایشگاههای زنجیرهای که قیمتهای تبلیغاتی به شما پیشنهاد میکنند بروید. اگر این مسئله در مورد شما صدق نمیکند و تنها میخواهید نرخ، دستتان بیآید، بهتر است به او بگویید که قصد دارید هزینهی جلسات را نقداً پرداخت کنید و به صورت نا محسوس راجع به اینکه چه مقدار لازم است پول نقد همراهتان باشد، سوال کنید."
سر وقت حاضر شدن، انرژی مثبت دادن و تعیین قرار ملاقات بعدی در اسرع وقت، از توصیههایی دیگری است که حبیب برای جلب رضایت آرایشگرتان میکند. و مهمترین نکتهای که حتماً باید به آن توجه کنید، "انعام دادن" است. انعام، به معنای تشکر کردن میباشد. فرقی نمیکند که آرایشگرتان بیتجربه باشد یا اینکه صاحب سالن باشد، اینکار به او معنای قدردانی را میدهد، که این حس از خود پول، مهمتر است.
5 - اگر با او کنار نیایید، مطمئن باشد، با شما قطع رابطه خواهدکرد
بیرونکشیدن این عبارت از زیر زبان حبیب، کار بسیار سختی بود، زیرا او بسیار آدم خوشرو و مهربانی است. در واقع تمامی آرایشگرها اینگونهاند. آنها این حس را از تخصصهای خود میدانند، زیرا شیفتهی این هستند که به دیگران حس و ظاهر زیبایی بدهند. آنها میخواهند زمانی که در سالن، سپری میکنید برایتان لذتبخش باشد و وقتی که سالن را ترک میکنید، حس یک ملکهی زیبایی را داشتهباشید. پس به این دلیل، آنها با سخاوت و مهربانی فراوان با مشتریان خود برخورد میکنند تا حس ارزشمند بودن به آنها بدهند، حتی کسانی که با آرایشگرشان به درستی برخورد نمیکنند.
اما اگر از آن دسته مشتریانی باشد که همیشه دیر سر جلسات خود حاضر میشوند و انتظار دارند به خاطر اشتباهشان، زمان بقیه مشتریان را به او بدهند، یا اینکه با کارمندان سالن به درستی برخورد نکنند، یا در کل آدم خوشایندی نباشند، باید انتظار این را داشته باشید که شما را دیگر در آن آرایشگاه نپذیرند. حبیب با وجود اینکه فرد بسیار متشخصی است و میلی به بیاحترامی کردن به دیگران را ندارد، میگوید که اگر یک مشتری بد، پافشاری کند که برگردد، هنگام آن خواهد رسید که "با او گفتوگویی داشته باشم"
یک آرایشگر و مدلدهندهی موی حرفهای و متشخص، یک مشتری مشکلساز را، محترمانه سرکوب خواهد کرد. پس سعی کنید که احترام بگذارید. قدرشناس باشید و از مدلموی جدید خود لذت ببرید.
منبع: سیمرغ
مطلب قبلی
چطور غبغب تان را آب کنید؟
مطلب بعدی
سفت کردن عضلات شکم و باسن با 4 حرکت
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت
دیدگاه
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
فرمت ایمیل صحیح نیست
مطالب مرتبط
20 روز تا آب شدن چربی شکم با ترکیبات زیره
معجون سینتیا ساس برای لاغری و تناسب اندام بعد از زایمان
بدون دردسر لاغر شوید
معجون سبز برای لاغری
حقایقی در مورد عملکرد چربیسوزها که باید بدانید
راهکارهای کوچک کردن معده
ساده ترین روش کاهش وزن
نوجوانان شکلاتخور لاغرتر و باریکاندامترند
راز مادران خوش اندام
کاهش وزن باورنکردنی با قهوهسبز!
اخبار
سیاسی
اقتصادی
اجتماعی
بین الملل
ورزشی
حوادث
گوناگون
سلامت
فناوری
موبایل
تبلت
لپ تاپ
کامپیوتر
نرم افزار
گجت
هوش مصنوعی
اینترنت و شبکه
تحول دیجیتال
گیمینگ
سبک زندگی
کار و زندگی
تناسب و زیبایی
دکوراسیون
موفقیت
مد و لباس
آشپزی
دسر و شیرینی
سفره آرایی
خانواده
آشپزی رژیمی
سلامت
بیماری ها و پیشگیری
سلامت روان
سلامت دهان و دندان
تغذیه و سلامت
ورزش و سلامت
پوست،مو،زیبایی
سلامت خانواده
داروهای گیاهی و طب سنتی
مذهبی
مهدویت
پاسخ به شبهات
احادیث و روایات
ادعیه و زیارات
آموزه های اخلاقی
سیره معصومین(ع)
در محضر قرآن
سرگرمی
فال و طالع بینی
مطالب طنز
معما و تست هوش
حکایت و داستان
ضرب المثل
بازی های محلی
تصاویر دیدنی