درباره
تماس
همه مطالب
خانه
سبک زندگی
کار و زندگی
15 روش بازاریابی هتل ها در سال 2015 چیست؟
بازدید:
260
کار و زندگی
مدیر سایت
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیدهتر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نهتنها باید همه تاکتیکهای خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران دیجیتال تاثیرگذار در حوزه سفر نظیر ابرموتورهای جستوجو و سایتهای آنلاین آژانسهای مسافرتی (OTA) نیزاشراف داشته باشند.
در یک مطالعه، 15 روش و روند بازاریابی هتلها را در سال 2015 نشان داده است؛ سایتی که بهطور انحصاری در بخش هتلداری و در امر بازاریابی آن متمرکز است. نتایج این گزارش نشان میدهد که میتوانیم انتظار یک تغییر و حرکت در دنیای میهماننوازی در سال جدید میلادی را داشته باشیم.
1 - شخصیسازی
در سال 2015 شاهد تسریع روند تجربههای شخصی در شبکه خواهیم بود. هتلها شروع میکنند به استفاده حرفهایتر از محتوای شبکهها و مشتریها را براساس ترجیحات و رفتارهای آنلاین آنها مورد هدف قرار خواهند داد.
2 - موبایل
رزرو هتلها از طریق موبایل در سال 2015 با سرعت ادامه خواهد یافت و پیشبینی میشود که رزرو سفرها از طریق موبایل در این سال، ارزشی معادل 5/39 میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد و این 25 درصد از کل بازار آنلاین مسافرت خواهد بود.
3 - دست کشیدن از رزرو
با توجه به آنکه در حدود 98 درصد از بازدیدکنندگان سایت هتلها از رزرو آنها دست میکشند، ابزارهای رزرو به مولفه ضروری برای جذب مشتریها و آشتیدادن آنها با رزرو اینترنتی در سال 2015 تبدیل خواهد شد.
4 - جستوجوی متا
هنوز راه زیادی باقی مانده است تا استفاده از موتور جستوجوی متا به راهی موثر برای بازاریابی هتلداران تبدیل شود. چالش سال 2015 این خواهد بود که اطمینان حاصل شود کانالهای سرچ متا برای رزرو هتلها سودآور خواهند بود.
5 - پرداخت با موبایل
در سال 2015 شاهد خواهیم بود که «پرداخت با موبایل» به روال معمول برای پرداخت رزرو هتلها تبدیل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خردهفروشی آنلاین نشان داد که روشهای پرداخت جایگزین همچون پیپال در حال افزایش است و یک مورد از هر 4 مورد تراکنشهای موبایل، اکنون از این کانالها انجام میشود.
6 - مالکیت برندها
میانگین مدت تحقیقات یک مسافر از لحظه آغاز تا رزرو هتل 24 روز طول میکشد و بهطور میانگین 6/21 صفحه واسط در آن مشاهده میشود. در سال 2015 شاهد تمرکز بیشتر بر تملک برندها در همه کانالهای جستوجو خواهیم بود.
7 - رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی همچنان تغییرات زیادی در دسترسی به محتواهای تبلیغاتی و فروش ایفا میکنند و هتلها مجبور خواهند شد بیش از پیش هزینه صرف کنند تا محتوای تبلیغاتشان مشاهده شود.
8 - محتوای متناسب با شخصیت
هتلها باید مشتری محور شوند و به یک هتل باید از نگاه مشتری نگاه کنند و نه بازار یا هتل. هتلها باید درک کنند که مشتریها از آنها چه انتظاراتی دارند و تجربیات خود را بر پایه انتظارات آنان شکل دهند.
9 - بهینهسازی جدید موتور جستوجو
با توجه به اینکه اکنون گوگل نتایج جستوجوی هتلها در بالای صفحات وب را 100 درصد پولی کرده است، بازاریابان باید برای ترافیک موجود در شبکه، مرزهایی را در نظر بگیرند؛ در سال 2015 بهینهسازی موتور جستوجو از حالت سنتی خارج میشود و بر تجربه همه مصرفکنندگان در همه کانالها متمرکز میشود.
10 - برنامههای بازاریابی
در سال 2015 باید برای انفجار برنامههای مزایده آماده شویم. در حال حاضر 35 درصد از کل هزینه تبلیغات صرف خرید نمایش تبلیغات از طریق تکنولوژیهای برنامهای میشود.
11 - محتوای صوتی- تصویری
مطالعات نشان میدهد مردم 10 درصد از آنچه میشنوند، 20 درصد از آنچه میخوانند و 80درصد از آنچه را که میبینند به خاطر میآورند. در سال 2015 شاهد داستانسرایی تصویری خواهیم بود و این مساله به هتلها امکان مشارکت فعالانه در جوامع را میدهد.
12 - استراتژیهای تجربهمحور
در سال 2015 شاهد رشد استراتژیهای تجربهمحور خواهیم بود. مشتریهای امروز میخواهند در هتلهایی باشند که از ترجیحات و امیال آنها آگاهی دارد. هتلها باید برندها و محصولات زیادی را در دسترش مشتریانشان قرار دهند تا بتوانند هیجان و احساسات آنها را برانگیزند.
13 - نزدیکی تکنولوژی به مشتریان
91 درصد از کاربران گوشیهای هوشمند، این ابزارهای خود را در جایی قرار میدهند که دستشان به آنها برسد. بازاریابان هتلها میتوانند از این مزیت نزدیکی تکنولوژی به مشتریان استفاده کنند چون پیامهای مختلفی را میتوان براساس موقعیت مکانی مشتریها به آنها ارسال کرد.
14 - نسل بیبیبومرها
نسل بیبیبومرها -یعنی نسلی که اکنون به سن میانسالی رسیدهاند و جزو طبقه ثروتمندان محسوب میشوند- اکنون مشارکتی 33درصدی بهعنوان کاربران اینترنت دارند. در تدوین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هتلها در سال 2015، آنها باید به این نسل توجه ویژه داشته باشند.
15 - رویکرد کلگرایانه به مدیریت درآمدها
تغییر سریع در رفتار مشتری، هتلها را ملزم میکند رویکردی جامع در قبال مدیریت درآمدهایشان داشته باشند و این کار را باید از طریق مداخله دادن بیشتر فروش و بازاریابی در فرآیند بازاریابی انجام دهند. این تغییر نقشها برای مدیریت موثر توزیع کانالها در سال 2015 حیاتی خواهد بود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، روند بازاریابی اینترنتی اکنون روز به روز تغییر میکند و دچار تکامل میشود. بازاریابی مراکز اقامتی نیز از این موضوع بینصیب نیست و هر سال نسبت به سال گذشته با پیچیدگیهای جدیدتری همراه خواهد بود. سال 2015 نیز ارمغانهای متفاوتی برای بازاریابی هتلها به همراه خواهد داشت.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
مطلب قبلی
سوپراستارهای ثروتمندی که در گذشته فقیر بودند
مطلب بعدی
توصیه هایی برای سفر با کوچولوها
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت
دیدگاه
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
پر کردن کلیه فیلدها الزامی میباشد
فرمت ایمیل صحیح نیست
مطالب مرتبط
چطور هم به کار برسیم هم به زندگی؟
ایلان ماسک هم که باشید، یک صفحه رزومه کافی است
راهنمای سلامت برای زنان پرمشغله!
روز کاری بد را به روزی خوب تبدیل کنید
چگونه در آخر ماه کفگیرمان به ته دیگ نخورد؟
فروشندگان حرفه ای 7 باور طلایی دارند
نکته هایی مهم در داشتن رابطه کاری با پدرزن
چگونه از مدیرمان انتقاد کنیم که اخراج نشویم؟
چگونه با مدیرمان رابطه بهتری برقرار کنیم؟
کارکردن خانم ها در خارج از خانه : مزایا و معایب
اخبار
سیاسی
اقتصادی
اجتماعی
بین الملل
ورزشی
حوادث
گوناگون
سلامت
فناوری
موبایل
تبلت
لپ تاپ
کامپیوتر
نرم افزار
گجت
هوش مصنوعی
اینترنت و شبکه
تحول دیجیتال
گیمینگ
سبک زندگی
کار و زندگی
تناسب و زیبایی
دکوراسیون
موفقیت
مد و لباس
آشپزی
دسر و شیرینی
سفره آرایی
خانواده
آشپزی رژیمی
سلامت
بیماری ها و پیشگیری
سلامت روان
سلامت دهان و دندان
تغذیه و سلامت
ورزش و سلامت
پوست،مو،زیبایی
سلامت خانواده
داروهای گیاهی و طب سنتی
مذهبی
مهدویت
پاسخ به شبهات
احادیث و روایات
ادعیه و زیارات
آموزه های اخلاقی
سیره معصومین(ع)
در محضر قرآن
سرگرمی
فال و طالع بینی
مطالب طنز
معما و تست هوش
حکایت و داستان
ضرب المثل
بازی های محلی
تصاویر دیدنی